- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kraft Foods heeft verklaard dat het bedrijf een kostenpost verwacht van 2 à 2,6 miljard voor de voorgenomen splitsing in twee afzonderlijke entiteiten. De Amerikaanse groep zou een eenmalige post van 1,6 à 1,8 miljard dollar opvoeren voor de kosten van de herstructurering. Hierbij moet tussen 400 en 800 miljoen dollar worden opgeteld voor de herfinanciering van deze divisie. De Noord-Amerikaanse "Grocery" divisie (18 Md $) zal de naam Kraft houden. De andere zal de snacks dus overnemen (35 Md $). Kraft Foods verwacht bovendien dat de winst met meer dan 9% zal groeien, bij een stijging van de opbrengsten van 5%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?