- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nu de feestdagen naderen, breiden onze distributeurs en importeurs hun aanbod feestelijke wijnen (mousserend, champagne) en gedistilleerde dranken uit. Maar wat zijn de huidige trends in deze productcategorieën, die tijdens de feestdagen erg in trek zijn bij de consument? Hier zijn de antwoorden van enkele van de inkopers van onze nationale merken.
Bij Carrefour en ook bij andere retailers, kan men COVID-19 ‘bedanken’. “Gefrustreerd door de sluiting van restaurants en bars, hebben de klanten meer uitgegeven aan thuisconsumptie. Prosecco heeft zijn verkoop met 20% zien stijgen, en ook cava blijft groeien, zij het langzaam, maar nog steeds zeer reëel. Het noorden van het land blijft de belangrijkste afnemer van Spaanse schuimwijnen (80%). En ook de champagne blijft groeien, ook al is de verkoop ervan sterk gedaald tijdens de eerste lockdown. In de wereld van de schuimwijnen vertegenwoordigt ze 25% van onze omzet. De crémant-familie vertegenwoordigt nog nauwelijks 5% van de markt. De Elzas is koploper, gevolgd door de Bourgogne”, verklaart Maxime Lebrun, wijn- en schuimwijninkoper voor dit merk.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?