Gladiolen
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gladiolen
Nadat het eerder al outdoor materiaal verhuurde via Decathlon Rent start de sportwinkelketen nu ook met het verhuren van tenten, speciaal gericht op muziekfans die deze zomer naar één van de vele festivals in België gaan.
Achtergelaten tenten, matrassen die overal rondggestrooid liggen, tonnen afval. Eens de muziek helemaal stilvalt op het einde van een festival biedt de camping vaak eerder de aanblik van een openlucht vuilnisbelt dan van een overnachtingsplaats. Om dat trieste fenomeen enigszins binnen de perken te houden, heeft Decathlon België beslist om dit jaar te starten met de verhuur van tenten en campingmateriaal gericht op festivalgangers. Zij kunnen online kampeerkits huren waarvan het dagtarief 16 euro bedraagt voor een ‘essentieel’ aanbod (1 tent en 2 matrassen) en 32 euro voor een ‘full combi’ (1 tent, 2 matrassen, 2 slaapzakken, 1 tafel, 2 stoelen en 1 lamp). Naar aanleiding van Rock Werchter zal er een stand van Decathlon staan aan het station van Leuven, zodat festivalgangers er een tent kunnen ophalen (29 en 30 juni) en terugbrengen (4 juli). Na gebruik zal de retailer alle spullen verzamelen in zijn distributiecentrum in Willebroek, waar ze gecontroleerd, schoongemaakt en klaargemaakt worden voor een volgende verhuur. “Door tenten en festivalpakketten te verhuren, beantwoorden we aan een evolutie in de mentaliteit van jongeren, die huren verkiezen boven kopen, maar we willen ook bijdragen tot groter zin voor verantwoordelijkheid van festivalgangers tegenover hun materiaal. We hopen dat deze test zal geapprecieerd worden door het festivalpubliek”, zegt Quentin Goffart, verantwoordelijke verhuur bij Decathlon België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?