
- “Zondagsopening is voor ons een kwestie van overleven”
- De comeback van de foodretail: het winterrapport van YouGov
- Dossiers: barbecue, pizza, veggie & vegan, ice cream, lunch on the go ...
Naar aanleiding van de Wereld Vegetarisme Dag op 1 oktober breidt Delhaize zijn assortiment uit met tien nieuwe vegetarische producten. Hiermee biedt supermarktketen nu negentig verschillende referenties aan.
Delhaize verkoopt al vijftien jaar vegetarische voeding. De laatste jaren ziet de keten een toenemende vraag van dit soort producten. Door het assortiment uit te breiden wil Delhaize zo goed mogelijk inspelen op de vraag van zijn klanten.
Steeds meer mensen kiezen regelmatig voor vegetarische alternatieven, drie à vier procent van de Belgen is helemaal vegetariër. Een vegetarisch eetpatroon is veel meer dan vlees bannen uit je dieet. De eiwitten die je hierdoor misloopt moeten vervangen worden door alternatieve eiwitproducten.
Zeven van de tien nieuwe referenties zijn helemaal veganistisch. Dit betekent dat er niets dierlijk in de voeding verwerkt is. Ook kaas, eieren en melk behoren dus niet tot de ingrediënten. Daarnaast verschijnen er drie nieuwe vegetarische artikels in de rekken, waar wel melkproducten in verwerkt zijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?