Delhaize distantieert zich van ludieke Corona-actie
- Ludieke actie kreeg heel wat positieve reacties op sociale media
- Delhaize vindt de promotie niet gepast en vroeg de stopzetting ervan
De ludieke actie waarbij je in een Brusselse Delhaize Shop&Go een Mort Subite kreeg bij de aankoop van 2 Corona’s is stopgezet. Hoewel heel veel mensen de actie grappig vonden en de foto gretig verspreid werd op sociale media, vond het hoofdkwartier het ongepast.
De foto van de actie ‘2 Corona’s gekocht, 1 Mort Subite gratis’ kreeg gisteren de lachers op de hand op sociale media. De promotie werd bedacht door personeelsleden van een Brusselse winkel van Delhaize Shop&Go. In het hoofdkwartier zijn ze echter niet blij met het initiatief. Woordvoerder Roel Dekelver beklemtoont dat het om een alleenstaand, lokaal initiatief gaat dat niet de algemene visie van Delhaize vertegenwoordigt, zo laat hij weten in Het Laatste Nieuws. “Wij hebben gevraagd om deze actie stop te zetten en de communicatie te verwijderen.”
De supermarktketen raadt andere filialen af acties in het leven te roepen die aan Covid-19 kunnen gelinkt worden. “Wij nemen het coronavirus zeer serieus”, zegt Dekelver nog. “Dergelijke acties stralen af op ons merk en op de verantwoordelijkheid die wij hebben tegenover ons personeel en de 5 miljoen klanten die wekelijks onze winkels bezoeken.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?