De zomer van 2024 wordt een topjaar voor de sport. En niet alleen door de traditionele evenementen zoals tennis en de Tour de France. Het Euro 2024 voetbaltoernooi opent op 14 juni in Duitsland en sluit op 14 juli. De Olympische Spelen in Parijs vinden plaats op 26 juli. Na de recente lancering van de campagne door Carrefour, sponsor van de Rode Duivels, is het nu de beurt aan Delhaize, al jarenlang partner van het COIB, om zijn nieuwe getrouwheidscampagne te lanceren.

Carrefour: aanwijzingen, promoties en punten

Sinds 22 mei en tot 30 juni herinnert Carrefour België, officiële sponsor van de Rode Duivels, ons er dagelijks aan dat zijn nieuwe campagne in volle gang is, en dit jaar vinden we die bijzonder geslaagd. Niet alleen wordt het publiek uitgenodigd om de Rode Duivels rond de koelkast te ontmoeten om de mysterieuze speler te identificeren en een van de 6 deelnemers te zijn die 1 jaar gratis winkelen winnen, maar het omvat ook tal van 1+1, 2+1 of 2+2 promoties op zowel nationale merken als het merk Carrefour. 

Om deel te nemen aan de wedstrijd moeten klanten 1 voucher gebruiken, aangeboden voor elke €20 uitgegeven in Carrefour Hyper en Market winkels, en voor elke €10 uitgegeven in Carrefour Express winkels. Door de unieke QR-code op de bon te scannen, krijgen ze toegang tot de Carrefour-app of bonusland.be, waar aanwijzingen hen zullen helpen om de mysterieuze Rode Duivel te identificeren. Terwijl elke week een van de 6 hoofdwinnaars wordt gekozen, worden er ook 20 miljoen Carrefour-punten verdeeld onder de deelnemers.

Delhaize: Olympische Spelen in lijn met gezondheidsboodschap

Op 6 juni 2024 ligt de nieuwe zomerspaaractie van Delhaize in de winkels. Het is geen verrassing dat het thema de Olympische en Paralympische Spelen is, aangezien Delhaize al lang partner is van het Belgisch Interfederaal Olympisch Comité en het Belgisch Paralympisch Comité. De Delhaize-spaaractie loopt 9 weken, van 6 juni tot 31 juli, en biedt klanten de kans om spaarzegels te verzamelen. Voor elke aankoop van 15 euro krijgen klanten 1 stempel om op een spaarkaart te kleven. In ruil voor een volle spaarkaart en €3,99 kunnen klanten tot en met 14 augustus een van de 7 pluche mascottes kiezen. De knuffels zijn speciaal voor de actie gemaakt in samenwerking met Studio100 en stellen kleine leeuwtjes voor die verkleed zijn als atleten uit verschillende disciplines.

Maar dat is niet alles: Delhaize zal haar klanten een uitzonderlijke kans bieden om de Olympische Spelen mee te maken. Klanten maken kans op meer dan 1.000 tickets om de Olympische Spelen bij te wonen. SuperPlus-klanten kunnen hun kans wagen om een van de winnaars te zijn door per bezoek een persoonlijke code te ontvangen bij aankoop van een winkelmandje van 35 euro.  Delhaize zal ook de Luikse hardloopwedstrijden, de 10 Miles in Antwerpen en de 20 km in Brussel promoten, waarbij Delhaize tickets voor de Olympische Spelen zal weggeven en gezonde voeding zal promoten.

Delhaize zal ook nieuwe producten lanceren die geselecteerd werden door de atleten en zal aanwezig zijn op de site in Parijs (via het Belgium House) en in Middelkerke van 26 juli tot 11 augustus om de atleten met alle Belgen te vieren.