- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize werkt samen met distributiespecialist Unbox voor het lanceren van het Healthy Membership Program, gericht op bedrijven en organisaties. Bedoeling is het promoten van een meer evenwichtige voeding bij werknemers en tegelijk de koopkracht verhogen.
Het programma moedigt mensen aan om vooral te kiezen voor gezonde producten, maar helpt bedrijven ook om de koopkracht van hun medewerkers te verhogen. De werknemers genieten van een korting van 20% op producten die een Nutri-Score A en B hebben (groenten, vis, water, enzovoort). Een aanbieding die een gezondere levensstijl promoot. “Als Belgische pionier in Nutri-Score helpen we mensen elke dag bij het maken van evenwichtige keuzes. Nutri-Score maakt deel uit van onze strategische en commerciële aanpak gericht op interessante prijzen en promoties, nieuwe producten en inspiratie in termen van evenwichtige voeding”, zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize. Na een analyse van het pilootproject Healthy Ucoins in 2019 bestaat er geen twijfel over: de verkoop van producten met Nutri-Score A en B stijgt substantieel, terwijl de deelnemers genieten van kortingen. “Het is het onweerlegbare bewijs dat systemen die bepaalde aankoopgewoonten beïnvloeden de toekomst zijn”, zegt Erik Saelens van Unbox. Het Healthy Membership Program genieten van een vrijstelling van belastingen en sociale bijdragen, wat interessant is voor bedrijven, organisaties en hun medewerkers. Dat voordeel is beschikbaar in 771 winkels van Delhaize in België, bedraagt maximum 60 euro per maand en is beschikbaar via SuperPlus, de getrouwheidskaart van Delhaize.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?