- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize lanceert een nieuw initiatief inzake varkensvlees. Onder het label ‘Beter voor iedereen’ wordt varkensvlees verkocht van varkens die gevoed worden met kwalitatieve voeding die rijk is aan omega 3. De retailer investeert jaarlijks bijna 2 miljoen euro in de productie van dit varkensvlees, dat een hogere voedingswaarde heeft, zonder meerkost voor de varkensboer of de consument.
Met als uitgangspunt "Als de varkens beter eten, eet de consument ook beter”, heeft Delhaize 18 maanden geleden beslist om haar aanbod aan Belgisch varkensvlees verder te laten evolueren. Zo kan ze vandaag in al haar supermarkten vers varkensvlees met het label 'Beter voor iedereen' aanbieden.
Voeding met Omega 3
De varkens waarvan het vlees afkomstig is krijgen gecontroleerd voedsel waarbij de voorkeur gegeven wordt aan plantaardige voeding (zoals lijnzaad) rijk aan Omega 3. Deze voeding verbetert de gezondheid van de varkens en de kwaliteit van hun vlees.
2 miljoen euro per jaar
De meerkost van 2,59 euro die deze voeding met zich meebrengt, wordt volledig gedragen door Delhaize en wordt rechtstreeks aan de boer betaald. Om de varkensboeren te ondersteunen bij deze nieuwe aanpak betaalt Delhaize bovendien nog 1 euro extra voor elk varken met label 'Beter voor iedereen'. De winkelketen investeert zo jaarlijks bijna 2 miljoen euro in de productie van dit varkensvlees, zonder meerkost voor de varkensboer en zonder impact op de vleesprijs voor de consument.
Prijs varkensvlees geblokkeerd
Delhaize kondigt eveneens aan dat ze, net als Colruyt, haar aankoopprijs van varkensvlees heeft geblokkeerd om de varkensboeren te ondersteunen. De sector kampt met overschotten en lage prijzen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?