- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Voor zijn eindejaarscampagne gaat Delhaize dit jaar geen beroep doen op professionele acteurs, maar roept de supermarktketen de hulp in van haar klanten. Zo wil de keten een zo realistisch mogelijk beeld te scheppen van hoe het er aan toe gaat aan de feesttafel tijdens de eindejaarsfeesten.
Wie wil kan meedoen deelnemen aan een casting en zo kans maken om een kookatelier te winnen met Jeroen De Pauw of Audrey Lenoir, terwijl ze voor de camera met vrienden en/of familie mee aan de feesttafel schuiven. De beelden zullen gebruikt worden voor de eindejaarscampagne van Delhaize. “Deze bijzondere campagne is een primeur voor Delhaize. Voor Delhaize is de klant dé ster. Het is dan ook een logische stap dat wij ze naar voor willen schuiven in onze campagne en hun onze lekkere eindejaarsproducten te laten ontdekken. We willen een eerlijk en authentiek verhaal vertellen, echte klanten in beeld brengen en zo het sterk engagement dat wij aangaan ten aanzien van onze klanten, met daden staven”, vertelt Joachim Rubin, VP Marketing.
Hoe gaat het in zijn werk? Klanten van Delhaize kunnen zich vanaf donderdag 8 oktober 2015 inschrijven om een kookworkshop met chef-koks Jeroen De Pauw of Audrey Lenoir te winnen. Tijdens het kookatelier geven beide chefs professionele tips om de traditionele gekende feestmenu’s, zoals kalkoekschotels, oesters of kreeftbereidingen. Klanten moeten daarvoor een leuke unieke feestanekdote (een grappig verhaal, een typisch gerecht, de manier waarop zij Kerstmis of Nieuwjaar vieren, enz.) beschrijven, en een groep samenstellen van 5 à 6 personen, bestaande uit familie of vrienden. De 6 geselecteerde families of vriendengroepen krijgen de kans om samen te genieten van het professionele advies. Met deze campagne wil Delhaize zijn eindejaarsproducten voorstellen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?