- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize breidt zijn Belgische assortiment uit: dit keer met thee. Daarvoor werkt de supermarktketen samen met LocalTea. Door te kiezen voor lokale theeproductie pakt Delhaize verder zijn CO2-uitstoot aan, één van de doelstellingen van zijn Lion's Footprint-programma.
Delhaize wil een volgende stap zetten om tegemoet te komen aan de doelstellingen van zijn Lion's Footprint-programma, waarin het de strijd aangaat tegen overtollig plastic, CO2-uitstoot en voedselverspilling. Daarom breidt de keten zijn gamma Belgische producten nu uit met thee. Hiervoor werkt Delhaize samen met LocalTea, de eerste Belgische theeplantage. LocalTea wordt op natuurlijke wijze verbouwd, wat betekent dat er 99% minder water en energie voor nodig is en dat er 96% minder CO2 vrijkomt dan bij geïmporteerde thee. Meteen ook de reden bij uitstek voor Delhaize om met LocalTea in zee te gaan. De supermarktketen biedt voortaan 6 LocalTea-smaken (Groene thee met gember, Groene thee, Zwarte thee met rode vruchten, Zwarte thee relax, Zwarte thee chaï en Groene thee kamille) aan in al zijn winkels, telkens voor 3,99 euro per product.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?