Delhaize
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize
Delhaize nodigt producenten van dierenvoeding uit om hun producten te komen voorstellen tijdens exclusieve pitch-sessies op 2 en 3 mei, zo maakte de keten woensdag bekend.
Delhaize heeft natuurlijk al een assortiment dierenvoeding, maar de supermarktketen wil dit graag uitbreiden. Meer specifiek is de retailer op zoek naar premium merken in de categorie 'Cats & Dogs' die nog niet verdeeld worden in België. Daarom organiseert Delhaize op 2 en 3 mei productpresentatiesessies voor leveranciers in deze categorie. "Delhaize streeft ernaar om een selectie van premiumproducten voor huisdieren te garanderen en zo tegemoet te komen aan de groeiende behoeften en eisen van huisdiereigenaars op het vlak van kwaliteit en diversiteit", schrijft de keten in een persbericht dat woensdag gepubliceerd werd, waarbij ze terloops opmerkt dat ze een "aanzienlijke" groei van de verkochte volumes heeft vastgesteld.
In haar zoektocht naar nieuwe partners werkt Delhaize samen met RangeMe, dat een speciaal platform heeft ontwikkeld dat alle aanvragen centraliseert van leveranciers die in contact willen komen met de inkopers van Delhaize. "Omdat de categorie huisdieren blijft evolueren, stelt dit platform het inkoopteam in staat om snel leveranciers te vinden en te evalueren," legt Clayton Kilkenny, Europees Directeur bij RangeMe, uit. "Dit stelt hen in staat om voorop te blijven lopen in deze snelgroeiende markt en sneller positieve resultaten te leveren." Kandidaten kunnen zich tot 19 april registreren op het platform. Geselecteerde profielen krijgen op 26 april bericht en kunnen hun producten op 2 of 3 mei voorstellen aan de inkopers van Delhaize.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?