iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De Britse food delivery service Deliveroo wil in 121 steden en gemeenten in Vlaanderen en 44 in Wallonië zijn activiteiten verbreden. Dat doet het met de dienst Marketplace+ (M+), waarmee restaurantuitbaters eigen koeriers kunnen inzetten.
Deliveroo lanceerde M+ voor restaurants die eigen bezorgkoeriers willen gebruiken om de maaltijden naar de klant te brengen. De bedoeling was om nieuwe lokale restaurantpartners te vinden en business- en werkgelegenheden te verzorgen. Nu rolt het bedrijf dat concept uit in 175 nieuwe Belgische steden en gemeenten. In Vlaanderen zijn dat er respectievelijk 11 en 120, in Wallonië 10 en 34. “Dankzij onze Marketplace+ service kunnen restaurants met ervaring in voedselbezorging zich aansluiten bij het platform en genieten van de online zichtbaarheid die onze app biedt. We strijken nu neer in meer dan de helft van de steden en gemeenten in Vlaanderen”, zegt Quirin Dalemans, General Manager van Deliveroo België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?