Personality of the Year Francis Plunus (Trendy Foods): “Het is een teken van vertrouwen voor klanten en leveranciers”

Gondola
Gondola
Op 13 maart vindt de nieuwste editie van de Personality of the Year-awards plaats. Maar voor het zover is, blikken we terug op de winnaars van vorige editie en kijken we welke impact de prijzen gehad op hun privé- en werkleven. Dit keer is het de beurt aan Francis Plunus, CEO bij Trendy Foods Belgium.
Francis Plunus, CEO bij Trendy Foods Belgium, sleepte vorig jaar de Personality of the Year-award in de categorie ‘Foodservice’ in de wacht. De jury was onder de indruk van zijn ingesteldheid, zijn ondernemersgeest en zijn loopbaan.
Ik vind het een grote eer om te worden genomineerd door een jury van vakmensen uit de sector. Het vormt de erkenning van een werk van lange adem waardoor Trendy Foods zijn huidige positie heeft kunnen verwerven.
Volgens mij is een goede kandidaat iemand die heeft gezorgd voor echte vernieuwing of echte toegevoegde waarde in ons vak. Een goede kandidaat is ook iemand die iets belangrijks heeft verwezenlijkt in de wereld waarin wij ons bewegen, niet alleen dit jaar maar ook de voorbije jaren, in de retail, de foodservice of elders.
De laureaten van de Personality of the Year-awards 2023-2024-editie: Nathalie Matterne (Carrefour), Francis Plunus (Trendy Foods) en An Vermeulen (Coca-Cola)
©Gondola
Het is een persoonlijke prijs, die echter moet worden overgebracht aan de verschillende teams binnen het bedrijf. Want hij biedt de kans om het personeel te verenigen en te stimuleren voor de toekomst. Het is ook een teken van vertrouwen voor de klanten en de leveranciers.
Op persoonlijk vlak is dit de bekroning van een carrière ten dienste van de wereld van de foodservice. De prijs zorgt voor een nieuw elan, voor meer motivatie en vertrouwen in de toekomst van de onderneming en voor het personeel.
Het hoogtepunt van 2024 was zeker de opening van onze nieuwe Trendy Foods-hub in Milmort aan het begin van het jaar. Die moet ons helpen om onze toekomstige groei efficiënter en effectiever te waarborgen. 2025 wordt een jaar van belangrijke ontwikkelingen in samenwerking met grote retailketens via de franchisenemers. Dankzij al onze concepten kunnen wij toegevoegde waarde leveren voor de retailers. Verder wil ik hier ook nog de tabaksmarkt vermelden, die in volle verandering is. Winkels met een oppervlakte van meer dan 400 m² zullen geen tabak meer mogen verkopen en vanaf januari komt er een verplichte ‘displayban’. Dat alles vormt een grote uitdaging, want de kaarten in de tabakssector in België zullen opnieuw worden geschud.
Dit artikel komt uit ons Vision 2025-magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?