SoLow.nl
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
SoLow.nl
De Nederlandse non-fooddiscounter SoLow gaat volgend jaar zijn eerste winkel openen in Wallonië en wil fors uitbreiden in Vlaanderen. “Het doel is om over 2 à 3 jaar 22 winkels te hebben in België: 16 in Vlaanderen, 6 in Wallonië”, zegt country manager Diego Abeel aan Gondola.
De Nederlandse discountketen SoLow brengt feest- en artikelenartikelen aan de man en telt vandaag vijf winkels in Vlaanderen, in Roeselare, Brugge, Leuven, Wijnegem en Kortrijk. Op termijn moeten er daar meer dan 15 bijkomen, zegt country manager Diego Abeel. “We openen begin volgend jaar een eerste winkel in Wallonië. Waar precies weten we op dit moment nog niet. We zien zowel daar als in Vlaanderen mogelijkheden om te groeien. Binnen 2 à 3 jaar moeten we 22 winkels hebben in België: 16 in Vlaanderen, 6 in Wallonië. In de huidige omstandigheden hebben we de wind in de zeilen: prijs is meer dan ooit belangrijk voor mensen. We zien vooral mogelijkheden om te groeien in grote steden.” In ons land heeft SoLow op dit moment nog geen webshop, maar ook die moet er in Vlaanderen wel komen. “We zijn die nu op poten aan het zetten in Nederland. Eens hij helemaal op punt staat, starten we er ook mee in Vlaanderen.” Dat SoLow uitbreidt naar Wallonië heeft te maken met de internationale expansie van de discountketen, die ook van plan is naar Frankrijk en Duitsland te trekken. De keten is sinds 2022 actief in Vlaanderen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?