iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De voorbije jaren investeerden water- en frisdrankfabrikanten in meer duurzame verpakkingen. Om redenen van zwerfvuil en milieu ligt ook het statiegeld op blikjes en plastic flessen weer op tafel.
Fabrikanten gaan stevig door met allerhande duurzaamheidsprogramma’s, zo ook de marktleider. Coca-Cola heeft meer dan 90.000 klanten met verschillende shoppers/consumenten, die voor thuis of onderweg andere wensen hebben. Een aanbod op maat is dus aangewezen. “We willen voor elk moment van de dag een drankje kunnen bieden in verschillende type verpakkingen. Onze PET-flessen zijn gemaakt uit 100% gerecycleerd plastic (met uitzondering van dop en etiket) en er zijn de hervulbare glazen flessen en blikverpakkingen”, zegt Maud Collée, senior communications manager public affairs, communications & sustainability bij Coca-Cola Europacific Partners België-Luxemburg. “We streven naar een afvalvrije wereld waarin we voor elke fles die we op de markt brengen, er ook één terug willen inzamelen. Om dat te bereiken willen we waar mogelijk minder verpakking gebruiken en 100% van onze verpakkingen terug inzamelen.” Logisch, want: “Verpakkingen vertegenwoordigen vandaag ruim 40% van de CO2-voetafdruk van ons bedrijf. Ingrijpen op verpakkingen is dan ook essentieel om een deel CO2-uitstoot te kunnen vermijden.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?