- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Hoewel de algemene tevredenheid van online shoppers met een percentage van 76% in Europa tamelijk hoog is, ligt die in België het laagst met een tevredenheidspercentage van 73%. In Duitsland bedraagt dit getal daarentegen 81%. Dat is een van de conclusies van het onderzoek van UPS naar de online klantbeleving. “Europa” heeft hier betrekking op 6 landen: België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Volgens UPS zijn de voornaamste verbeteringen die Europese kopers graag zouden zien:
De levertijden vormen ook een belangrijke factor wat klanttevredenheid betreft. Als de retailer de verwachte levertijd aangeeft, zijn Europese klanten over het algemeen geduldig. Voor binnenlandse bestellingen zijn klanten bereid 2 à 3 dagen te wachten, voor pakjes uit Europa 4 à 5 dagen en voor bestellingen van buiten Europa meer dan 8 dagen. In alle landen zijn snelle levering en gratis levering factoren die leiden tot aanbevelingen van de retailer.
Voorkeursmethode voor toegang tot multi-channel retailers:
Cijfers en sleutelgegevens van België (900 geïnterviewde consumenten):
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?