- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Edenred, marktleider in betaaloplossingen in de werksfeer, lanceert een nieuw platform dat zich voornamelijk richt op de markt van de meeneemmaaltijden: MyOrder. Via MyOrder wil Edenred lokale bedrijven ondersteunen bij hun digitale transformatie en werknemers een nieuwe oplossing bieden voor hun lunchmaaltijden.
Edenred biedt werknemers een nieuwe manier om hun maaltijden online te bestellen: MyOrder. Dit nieuwe platform is vooral gericht op de afhaalmarkt, waardoor gebruikers en handelaren in contact kunnen blijven met elkaar. Een bestelling plaatsen is erg simpel: gebruikers zoeken een zaak in de buurt, plaatsen hun bestelling online en kunnen die ophalen wanneer ze willen, zonder in de rij te hoeven aanschuiven.
Deze nieuwe tool is beschikbaar op de MyEdenred-website en app. Edenred heeft ook een chatbot ontwikkeld op Messenger, de instant messaging-applicatie van Facebook. Zo kunnen gebruikers direct op het sociale netwerk bestellen. Het is dus niet nodig om klant te zijn bij Edenred om gebruik te kunnen maken van MyOrder bij het bestellen van maaltijden. De betaling verloopt momenteel via Ticket Restaurant, maar vanaf september kunnen betalingen op MyOrder ook via Bancontact of kredietkaart plaatsvinden.
MyOrder komt er als reactie op de resultaten uit een marktonderzoek onder handelaren en gebruikers van de Edenred-kaart. Uit het onderzoek bleek namelijk dat lokale handelaars vooral digitale toepassingen gebruiken om aan de nieuwe behoeften van de consument te voldoen. Werknemers willen daarentegen profiteren van nieuwe oplossingen voor hun lunch en de mogelijkheid om deze maaltijden online te bestellen. Volgens dezelfde studie, uitgevoerd bij 80.000 gebruikers, vindt 90% van hen het gemakkelijker om hun Ticket-Restaurant online te gebruiken. Daarom kunnen gebruikers via Edenred nu al online maaltijdbestellingen plaatsen via meerdere websites.
MyOrder zal eerst in een wijk van Oudergem gelanceerd worden. In september volgen meerdere wijken in Brussel en Antwerpen.
"Met dit nieuwe platform willen we vooral terugkeren naar de basis van Ticket Restaurant, namelijk het aanbieden van verse maaltijden aan medewerkers tijdens de lunchpauze, en onze rol als alternatief voor bedrijfsrestaurants volledig uitoefenen. Dankzij MyOrder is de kantine voor werknemers overal bereikbaar vanaf hun smartphone of computer. Bovendien geeft het hen meer tijd om van hun pauze te genieten”, vertelt Olivier Bouquet, CEO van Edenred België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?