iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Na bijna twee jaar van euforie worden de categorieën toiletreiniging en -onderhoud op dit moment geconfronteerd met een dalende tendens. Hoewel de prijs vandaag het belangrijkste koopargument is, blijven sommige merken toch innoveren.
Het is algemeen geweten: reinigings- en hygiëneproducten voor het toilet hadden tijdens de gezondheidscrisis erg aan populariteit gewonnen. De reden hiervoor is eenvoudig: de Belgen bleven veel meer thuis, wat hen ertoe aanzette meer aandacht te besteden aan het onderhoud van hun woonst. Net als tal van andere categorieën keerden de toiletreinigers en -onderhoudsproducten dit jaar terug naar de situatie van voorheen. Globaal gezien liet de categorie onderhoudsproducten het afgelopen jaar een daling van 8% aan omzet noteren, voornamelijk als gevolg van een volumedaling met 10%. De categorie schoonmaakproducten voor het sanitair doet het iets beter, met een omzetdaling van slechts 2%. In vergelijking met 2020, dat een bijzonder goed verkoopjaar was, lijkt deze daling vrij logisch.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?