- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Foodmaker opende gisteren zijn eerste Franse winkel in Parijs. Een belangrijke stap in zijn ambitie om ook de internationale markten te veroveren. Daarnaast wil het bedrijf dit jaar zijn omzet verdubbelen.
Na een filiaal in het Nederlandse Den Haag steekt Foodmaker nu ook de grens over naar Frankrijk. Gisteren opende het bedrijf namelijk zijn eerste winkel in Parijs. Dit filiaal kwam er in samenwerking met Franse Monoprix, in shopping center Passy Plaza. Klanten vinden er het vaste Foodmaker-gamma met huisgemaakte salades en warme gerechten, versgemaakte broodjes en wraps, een gezond ontbijtbuffet, versgeperste sappen en smoothies, en desserts. Hierbij ligt de focus op gezonde voeding. "Er zou geen rommel in onze voeding mogen zitten. Geen suiker, geen bewaarmiddelen, en geen kleurstoffen. Met Foodmaker trekken we dan ook ten strijde voor gezonde voeding in heel Europa”, verduidelijkt Lieven Vanlommel, CEO van Foodmaker.
Ter herinnering, begin dit jaar zette Foodmaker al in op een serieuze uitbreiding van zijn vegan assortiment en zette het een volgende stap in zijn zoektocht naar zero waste. Zo lanceerde de keten succesvol zijn eigen volledig afbreekbare en eetbare servies op festivals, een service die ondertussen ook werd uitgerold in een deel van zijn winkels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?