- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Fabulous Brands, een Franse startup, gaat kwaliteitswijn van het merk Winestar in blikjes op de markt brengen. Zo wil het bedrijf naar eigen zeggen de dure wijnen toegankelijk maken voor een groot publiek.
“We willen de Nespresso van de wijn worden en wijn democratiseren. Momenteel is er geen kwalitatief aanbod in kleine formaten”, zegt Cedric Sagal, mede-oprichter van Fabulous Brands. Winestar doelt vooral op een jong publiek, dat nu vooral naar frisdranken en bier grijpt.
De wijn van Winestar wordt in Frankrijk verkocht aan de prijs € 2,50 per blikje. Het merk zal rode, witte en rosé wijn verdelen van Château de l'Ille, en wijnen van Bordeaux, Bourgogne en de Côtes-du-Rhône. Wijn in blik bestond al en staat in voor 1% van de totale markt in Frankrijk, maar Winestar positioneert zich als high end merk door wijnen van het AOC-label aan te bieden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?