- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Marktonderzoeksbureau GfK neemt alle activiteiten van salespromotie-specialist PCNData over. Daardoor zal GfK naast de promotiekopers, ook zicht krijgen op de promotie-acties bij de verschillende retailers. “Een waardevolle aanvulling”, klinkt het.
GfK biedt inzicht in wie de promotiekopers zijn en welke effecten promoties op het koopgedrag hebben. PCNData registreert alle salespromotie-acties en weet welke acties bij de verschillende ketens zijn gevoerd. Door deze gegevens te combineren, zal GfK het effect van concurrerende acties op het koopgedrag in kaart kunnen brengen. “We beantwoorden al langer de vraag welke soort promoties voor welke doelgroep goed werken. Nu kunnen we het antwoord verder verfijnen en onze klanten nog concreter en actiegericht adviseren”, zegt Lucien van der Hoeven, Managing Director van GfK.
“Met de overname van PCNData verstevigt GfK haar positie op het gebied van promotie-inzichten. Door het combineren van data bieden we een unieke propositie in de markt die geen andere organisatie kan bieden”, besluit hij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?