#3 Drie jaar na de coronapandemie vond in Düsseldorf opnieuw EuroShop plaats, één van de grootste retailbeurzen ter wereld en daarom ook één van de afspraken die we absoluut niet wilden missen. Onze redactie maakte een selectie van de belangrijkste innovaties. Ontdek ze in onze serie. Nu is het aan Gondella Group. 

Naast koelsystemen was er tijdens EuroShop ook veel aandacht voor winkelinrichting, zoals we konden zien in hal 10, 11 en 12. Van ecologische paspoppen en augmented reality tot automatische winkeloplossingen en geconnecteerde winkelkarren… alles was aanwezig om de bezoekers weer te verrassen met tal van nieuwigheden. En onder de exposanten vonden we niet alleen veel Europese producenten, maar ook enkele Belgische spelers waaronder Gondella Group. Het bedrijf kwam in oktober nog in het nieuws door zijn overname van Integral Interieur, een bedrijf uit Eeklo dat gespecialiseerd is in op maat gemaakte totaalinrichtingen en koeltechnieken voor onder meer bakkerijen en slagerijen. Die overname werpt nu zijn eerste vruchten af, zo bewijst het innovatieve broodmeubel waar Gondella Group en Integral Interieur samen aan werkten en dat in primeur werd voorgesteld op EuroShop in hal 10. Deze modulaire oplossing is uitgerust met een koelunit die ervoor zorgt dat patisserie met slagroom of crème langer vers blijft. Het koelingssysteem zit volledig verwerkt in het houten meubel, waardoor er geen extra leidingen nodig zijn. Naast de koelunit is het nieuwe meubel ook voorzien van een automatisch stofzuigsysteem, waardoor alle broodkruimels via één druk op de knop verzameld worden in één bakje. Tot slot is de verlichting magnetisch in te klikken, wat gemakkelijker is om ze te kuisen en werd het houten meubel volledig gemaakt door Gondella Group, aangezien Integral Interieur zijn eigen schrijnwerkerijafdeling heeft. “We hebben ons innovatieve meubel met koelunit voor het eerst voorgesteld tijdens EuroShop. En de reacties zijn alvast veelbelovend”, klinkt het bij Gondella Group. “Dat we het tijdens dit salon voorstellen is trouwens een bewuste zet, aangezien we het meubel wereldwijd willen verkopen en dit de ideale plek is om veel internationale retailers te bereiken.”

Viessmann

Benieuwd naar het vorige artikel uit onze serie? 

Klik hier!
Viessmann