
Greenyard
Greenyard
Sligro Food Group, een grote speler op het gebied van foodservice in de Benelux, is een samenwerking aangegaan met de Belgische gigant Greenyard. Die laatste zal alle Sligro-winkels in België voorzien van verse aardappelen, groenten en fruit.
Greenyard Fresh Belgium wordt leverancier van aardappelen, onbewerkte groenten en fruit en gesneden groenten voor alle Sligro, Sligro-M en JAVA Foodservice activiteiten in België. “Met deze nieuwe overeenkomst zet Sligro Food Group een belangrijke stap in het verder versterken van zijn positie als toonaangevende groothandel in de Belgische horecamarkt”, aldus Sligro. “Door deze samenwerking met Greenyard kan Sligro Food Group een uitgebreid aanbod brengen en tegelijk nog meer inzetten op een korte keten met een lokaal assortiment en scherpe marktprijzen.” Greenyard is al partner van Sligro Food Group en levert al diepvriesgroenten, bereide groenten en sauzen aan de groep. Deze nieuwe, aanvullende samenwerking kadert in de verdere uitrol van Greenyards Geïntegreerde Klantenrelaties (ICR) en is een primeur in het foodservicekanaal. De samenwerking is goed voor jaarlijks meer dan 5,1 miljoen artikelen, waaronder appelen en peren van Belgische bodem, net als sla, witloof en aardbeien die via Belgische telers worden aangeleverd.
Koen Slippens, CEO van Sligro Food Group, licht de keuze voor de nieuwe partner toe: “Door haar schaal en sterke Belgische verankering kan Greenyard de markt op de voet volgen. Zo kunnen wij eraan bijdragen dat onze klanten correcte en marktconforme prijzen betalen. Bovendien beschikt Greenyard over eigen bedrijven op alle continenten, waardoor ze rechtstreeks kunnen inkopen bij producenten wereldwijd. Ook dit verzekert ons constante kwaliteit van de producten. Voor onze klanten betekent deze nieuwe samenwerking een kortere keten en dus meer versheid, een breed aanbod dat steeds de actuele marktprijzen weerspiegelt en een maximale focus op lokale producten waar relevant.” Francis Kint, CEO van Greenyard, van zijn kant benadrukt dat dit een langdurig, transparant en verticaal geïntegreerd partnerschap in verse groenten en fruit is. “Het benadrukt Greenyards inzet om op maat gemaakte samenwerkingsmodellen te implementeren en op duurzame wijze samen te werken met al onze klanten. Onze focus ligt op het ontzorgen van onze klanten, en dat in elke groenten- en fruitcategorie, zodat zij zich volledig kunnen toeleggen op maximale service voor hun eindklanten”, klinkt het.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?