iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Winkelketen TEDi, een soort Duitse versie van Action, bereidt zijn entree op de Belgische markt voor. De keten wil dit jaar 5 à 10 winkels openen in ons land.
Via haar vastgoedpartner in België, Retail Point, is de Duitse keten TEDi (Top Euro Discount,n.v.d.r.) op zoek naar commerciële ruimtes van ongeveer 1.000 m² gelegen aan de periferie. Dat meldden verschillende media en werd ons ook bevestigd door Yves Walravens, mede-oprichter van Retail Point: “Ik kan alleen nog niet zeggen waar we onze eerste Belgische winkel zullen openen, noch waar we aan het onderhandelen zijn over de akkoorden.” Het bedrijf wil in de loop van dit jaar 5 à 10 winkels openen in ons land. De hard discounter gaat daarmee rechtstreeks de concurrentie aan met zijn Nederlandse rivaal Action, die in ons land zo'n 200 verkooppunten heeft. Net als Action biedt TEDi allerlei artikelen aan tegen zeer lage prijzen, vaak tegen 1 euro: schrijfwaren, decoratie, snoepgoed, seizoensproducten, enzovoort. Vorige week raakte ook al bekend dat de Duitse keten plannen heeft om de Franse markt te betreden. Daar wil het de komende maanden enkele tientallen winkels openen. TEDi is zeker geen onbekende in de retailwereld: de keten heeft zo'n 2.750 winkels, verspreid over tien landen, en daar zouden er in de komende jaren nog eens 2.000 winkels bijkomen. Zo laat het bedrijf weten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?