- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De in supermarkten verkochte kant-en-klaarmaaltijden behoorden zeker niet tot de grote winnaars van de crisis, maar hebben er ook niet zo onder geleden als men had kunnen verwachten. Als we de fabrikanten en detailhandelaren mogen geloven, is de categorie op de weg terug naar ‘business as usual’.
De cijfers die NielsenIQ medio september bekendmaakte, gaven weinig reden tot optimisme. Na een stagnatie in 2020, een jaar dat in het teken stond van de gezondheidscrisis, hadden bereide maaltijden en andere snacks zich aan het eind van de zomer nog steeds niet hersteld, met een volumedaling van 4,8%. Vooral de categorieën kant-en-klaarmaaltijden (-7,4%), bereide maaltijden (-9,6%) en vervangende maaltijden (-6%) werden het zwaarst getroffen. De opinie bij de retailers klinkt echter anders dan deze ruwe cijfers.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?