HelloFresh
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
HelloFresh
HelloFresh heeft weinig last van de crisis: het zet zijn beste kwartaal ooit neer, met een omzet van 1,96 miljard euro. Dat komt neer op een groei van 16% tegenover hetzelfde kwartaal vorig jaar.
Goeie cijfers voor HelloFresh. Niet alleen de omzet, ook het actieve klantenbestand steeg tegenover een jaar geleden met meer dan 4% tot ruim 8 miljoen. Het slaagde er ook in om de gemiddelde prijs per bestelling te laten toenemen met 11%. HelloFresh is met zijn uitstekende resultaten een uitzondering. Veel e-commercebedrijven kende een terugval nadat de coronamaatregelen verdwenen, maar de fabrikant van aan huis geleverde maaltijdboxen niet. “HelloFresh kende een sterk eerste semester en gaat daarmee in tegen de heerstende trend in de e-commerce”, zegt ook CEO en mede-oprichter Dominik Richter. “Hoewel we werden geconfronteerd met een aantal macro-economische uitdagingen konden onze teams op tal van vlakken wezenlijke vooruitgang boeken. Zo wordt er steeds meer geïnvesteerd in productielocaties en -automatisering, betere productiviteit in onze distributiecentra en blijven we de klantenervaring verbeteren door de klanten meer keuzes, meer flexibiliteit en een betere dienstverlening te bieden. Daarnaast hebben we het effect van de inflatie grotendeels getemperd zonder de kosten volledig door te rekenen aan onze klanten. Onze producten blijven aantrekkelijk en concurrentieel geprijsd.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?