- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Henkel heeft gedurende het eerste kwartaal van dit jaar een groei genoteerd van zijn verkopen en winst. De verkopen stegen met 4,8% tot 4.008 miljoen euro. De exploitatiewinst steeg met 16,6% naar 551 miljoen euro. "Henkel heeft een goede start gemaakt, ondanks het moeilijke en onzekere klimaat. Wij hebben een stevige organische groei genoteerd en onze rentabiliteit aanmerkelijk verbeterd. Wij vertrouwen erop dat we onze doelstellingen voor 2012 zullen bereiken", aldus Kasper Rorsted, CEO van Henkel. "Wij verwachten dat de onzekerheid en de volatiliteit onze markten zullen blijven beïnvloeden. Wij zullen onze structuren dus blijven aanpassen, zodat we daar sneller en flexibeler op in kunnen spelen dan onze concurrenten."
Henkel bevestigt zijn prognoses voor het boekjaar 2012. De groep verwacht een organische groei van zijn verkopen van 3 à 5% en een stijging van zijn EBIT marge van 14%. Ten slotte voorziet Henkel een verbetering van minimaal 10% van de aangepaste winst per preferentieel aandeel.Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?