- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De omzet en het aantal klanten van Bio-Planet groeit, dit ondanks de crisis. De klantenkring is namelijk in vijf jaar met 20% gestegen. Het enseigne profiteert van dit goede nieuws en van de naderende Bioweek om de opening bekend te maken van twee nieuwe winkels, te weten in Wilrijk en Nossegem. “In Wilrijk renoveren we een oud gebouw. In Nossegem zullen we nieuwbouw plegen, dit wordt een lage-energiewinkel naar voorbeeld van Bio-Planet Leuven. En met de ervaring die we daar hebben opgedaan zullen we de lat nog hoger kunnen leggen”, benadrukt Chris Van Wettere.
Wallonië in beeldMet twee nieuwe winkels komt het aantal verkooppunten van Bio-Planet op negen. Maar het enseigne wil 25 à 30 winkels in België gaan exploiteren. “Wij richten ons nu op Wallonië. Daar zijn we volop op zoek naar goede locaties. Wij verkennen vooral de stedelijke gebieden waar we zoveel mogelijk klanten kunnen bereiken”.
B2B Bio-leveringenDaarnaast ontwikkelt Bio-Planet afdeling voor de levering van biologische producten aan scholen, overheidsdiensten en bedrijven. De leveringen zullen worden gedaan met auto’s die op aardgas rijden.
BioweekTer gelegenheid van de Bioweek van 2 tot en met 10 juni staan er heel wat acties op het programma. Bijvoorbeeld: op 6 juni zullen ‘s avonds in alle winkels rondleidingen worden georganiseerd. Een mooie gelegenheid voor de klant om een blik achter de schermen van de supermarkt te krijgen en te genieten van proeverijen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?