- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Zweedse kledingretailer Hennes & Mauritz heeft een goed tweede kwartaal achter de rug. Zowel de omzet als de winst gingen zo’n 20% vooruit. De groei komt mede voort uit de online verkoop en de nieuwe winkelformules van de groep.
H&M boekte in Q2/2014 een omzet van 37,8 miljard kronen (+19%). De nettowinst kwam uit op 5,8 miljard kronen (+20%). Die goede resultaten zijn volgens het bedrijf voor ene groot stuk te danken aan de groeiende online verkoop en aan de nieuwe winkelformules van de groep.
H&M heeft naast zijn vlaggenschip ook Monki, Weekday, Cheap Monday (merk), COS, & Other Stories en H&M Home in de portefeuille. Al die formules presteerden goed, zegt het bedrijf. & Other Stories maakte vorige maand zijn intrede in Antwerpen, en ook H&M Home komt binnenkort naar België.
“We zijn constant bezig met ons aanbod uit te breiden binnen H&M”, zegt CEO Karl-Johan Persson. Zo lanceert de retailer dit jaar nog een nieuw schoenenassortiment in negen landen. H&M investeert ook verder in e-commerce. Deze herfst opent het online winkels in Spanje en Frankrijk, en volgend jaar komen daar nog 10 landen bij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?