- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Een paar maanden geleden werd al gewaarschuwd voor sterke stijgingen in de voedselprijzen. Een evolutie die wordt gevoed door het conflict in Oekraïne. Na de zorgen over de energiefacturen beginnen ook de voedselprijzen steeds meer gezinnen zorgen te baren. Maar hoe belangrijk is de prijs bij de aankoop van verse voeding en in welke mate zullen stijgende prijzen een invloed hebben op het aankoopgedrag voor verse voeding? VLAM formuleert antwoorden op basis van haar uitgebreid marktonderzoeksinstrumentarium via iVOX, InSites Consulting en GfK.
Bij de aankoop van verse voeding baseert de Vlaming zich in de eerste plaats op zijn zintuigelijke beoordeling van de kwaliteit en de versheid van de producten: zien de producten er vers uit, voelen ze voldoende hard of zacht, ruiken ze lekker … Pas als de producten de zien-voelen-ruikentest doorstaan hebben, komen ze in aanmerking voor een aankoop. Prijs is dus wel belangrijk bij de aankoop van verse voeding, maar niet ten koste van alles. Het product moet immers voldoen qua smaak, versheid, veiligheid en kwaliteit.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?