- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Dankzij het internationale succes is de winst van Inditex (de wereldwijde nummer 1 op textielgebied met het merk Zara) in het eerste kwartaal van 2012 met 30% gestegen tot 432 miljoen euro. De omzet is met 15% toegenomen tot 3,416 miljard euro. De groep is nu in 85 landen over de hele wereld aanwezig. Op 30 april telde Inditex ongeveer 5.618 winkels onder verschillende merken, te weten: Zara (tweederde van de verkopen), Pull & Bear, Bershka, Massimo Dutti.
Inditex is vandaag de wereldleider wat betreft omzet en winst op textielgebied. De Spaanse groep heeft dus zijn Zweedse rivaal H&M ingehaald in termen van winst. Dit is te danken aan zijn strategie van internationale uitbreiding. Zara zou overigens in september 2012 een online boetiek in China moeten openen. Inditex is tevens van plan zijn hoofdvestiging in Arteixo uit te breiden door 70.000 m2 toe te voegen aan de al bestaande 90.000 m2. Deze operatie zal 100 miljoen euro kosten en 400 arbeidsplaatsen opleveren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?