Emy Elleboog
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Emy Elleboog
Jan Peeters, de grootste Albert Heijn-franchisenemer, opende gisteren zijn dertiende franchisewinkel en meteen ook de allereerste in zijn soort in België: Albert Heijn XL. Tijd voor een gesprek.
Hij staat te blinken van trots als hij ons ontvangt voor een interview in de winkel. En terecht, want de nieuwe Albert Heijn XL, waar alles draait rond vers, beleving en lokaal mag er zijn. De nieuwe winkel biedt 3.000 producten meer dan in een standaard Albert Heijn en werkt samen met Vlaamse producenten voor een typisch Belgische toets. Zo krijgt onder meer de Mechelse brouwerij Het Anker een speciaal plaatsje. Daarnaast zijn er dubbel zo veel glutenvrije referenties dan in een standaard Albert Heijn en zijn er meer dan 420 plantbased producten. Maar wat vindt Jan Peeters zelf van zijn nieuwste aanwinst?
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?