- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Voor de 2de editie van het Thalia event-seminar op dinsdag 13 november vanaf 18u30 wordt dieper ingegaan rond de authenticiteit in “retailen”.
Dat het thema voldoende “hot” is kan men zeker uit diverse vakkringen opvangen en wordt meer en meer verspreid door consumentenmedia naar de consument/shopper.
Net zoals vorig jaar heeft Thalia terug een paar onverwachte maar boeiende sprekers kunnen “inblikken”
De 1ste spreekster Niek Deprest trendwatcher van BigFish – creative pool geeft haar eigen kijk en inzichten rond de thematiek van authenticiteit in de diverse domeinen ( gedrag, materialen, deco, technolgie, verpakking, textiel, concepten...); een aanrader voor diegenen die het vorig jaar al hebben mogen aanhoren ondersteund met nodige spraakmakende beelden.
Onze 2de spreker is een primeur voor de aanwezigen . De shopmanager van de nieuwe en enige BMC cycling concept store in België (zelfs Europa) die enkele maanden geleden is opengegaan vertelt voor het eerst hoe één van de meest authentieke en oudste beroepen fietshandelaar/hersteller terug is uitgevonden anno 2012.
Als afsluiter krijgen we “urban farmers - stedelijke boeren” aan het woord, die een authentiek alcoholisch vlierbloesemaperitief brouwen RoomeR. Een onder het stof gehaald recept van grootmoeder door 2 jonge ondernemers, samen met MVO-gedachten en moderne marketingtechnieken wordt met succes de verzadigde drankenretailhandel, lokale supermarkten, speciaalzaken en natuurwinkels bewerkt.
De nodige omkadering en randinformatie zorgt voor de juiste combinatie tussen informatie en entertainment. De locatie is dan ook een “echt” herkenningspunt : Het Atomium te Brussel!
Waar en Wannneer?13 november 2012 - vanaf 18u30Atomium Brussel
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?