Jumbo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo
Jumbo maakt zijn bezorgabonnement Bezorgeloos overal in Nederland beschikbaar. In België er voorlopig nog geen sprake van.
De voorbije twaalf maanden testte de Nederlandse supermarktketen zijn bezorgabonnement Bezorgeloos uit, waarbij klanten een vast bedrag betalen en vervolgens onbeperkt online boodschappen kunnen bestellen zonder leveringskosten. Een geslaagde test, zo blijkt: Jumbo gaat het abonnement in heel Nederland aanbieden. “We merken dat het online bestellen van boodschappen voor steeds meer Jumbo-klanten een vast onderdeel is van hun koopgewoontes. Ze kiezen bijvoorbeeld voor het laten thuisbezorgen van de weekboodschappen en bezoeken daarnaast onze winkels voor aanvullende verse producten en andere extra producten”, zegt operationeel directeur Cees van Vliet.
De abonnementen kosten tussen de 7 en 12 euro per maand. Er zijn abonnementen waarbij je elke dag gratis bezorging krijgt, maar er is er ook één dat enkel geldt van dinsdag tot en met donderdag. Er zijn daarnaast ook contracten van drie, zes en twaalf maanden. Hoe langer de loopduur, hoe lager het maandbedrag. Het minimale bestelbedrag is 50 euro voor thuisbezorgen en 25 euro voor wie de boodschappen ophaalt bij een Pick Up Point. België is (nog) niet aan de beurt, laat Jumbo weten. “Op dit moment bezorgen wij de boodschappen nog niet thuis bij onze Belgische klanten. We zullen met het opbouwen van schaalgrootte in België, door het openen van steeds meer Jumbo winkels, op termijn ook kijken naar het thuisbezorgen van boodschappen die klanten dan ook kunnen bestellen via onze website. Maar vandaag is dat nog niet aan de orde.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?