Jumbo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo
Jumbo lanceert "Samen voor een betere buurt", een initiatief dat tot doel heeft mensen samen te brengen rond activiteiten en evenementen. De 700 winkels van de keten in Nederland en België krijgen 1.000 euro extra om buurtinitiatieven te helpen organiseren.
Jumbo wil meer gebruik maken van haar sociale functie. "Samen voor een betere buurt" is een nieuw initiatief van de retailer dat tot doel heeft lokale mensen samen te brengen rond de winkel, door middel van sociale activiteiten en evenementen. Elke Jumbo winkel krijgt €1.000 extra bovenop het normale budget om de verschillende buurtinitiatieven te helpen organiseren. "Jumbo wil een goede buur zijn, zeker in een tijd waarin de koopkracht van veel mensen onder druk staat en de maatschappij steeds individualer wordt", staat te lezen in het persbericht van de retailer.
Om dit project te realiseren, biedt Jumbo klanten de kans om zelf buurtinitiatieven voor te stellen via de app en website. Buurtbewoners kunnen vanaf morgen tot 16 april hun ideeën delen met de winkels. Deze voorstellen kunnen gevarieerd zijn en verschillende thema's aansnijden: de strijd tegen eenzaamheid, lichaamsbeweging, school, voeding, enz. "Lokale betrokkenheid is een integraal onderdeel van onze commerciële strategie", vertelt Jorieke de Vries-Goosen, lid van de Raad van Bestuur van Jumbo. "De winkels kiezen zelf uit het aanbod van initiatieven. Zij hebben eigen vestigingen in de buurt en weten het beste waar het geld het beste besteed kan worden."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?