Jumbo
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Jumbo
Jumbo trekt de stekker uit de samenwerking die het sinds januari vorig jaar had met Gorillas, de flitsbezorger die inmiddels in handen is van Getir. Jumbo focust zich nu op de eigen verkoop.
Jumbo en Gorillas werkten sinds het begin van vorig jaar met elkaar samen. De Nederlandse supermarktketen leverde A-merken, eigen merken en producten van La Place aan de flitsbezorger. Klanten van Gorillas konden die via de app bestellen. Na de overname door Getir werdeen de producten aan dat bedrijf geleverd. Eerder meldde Jumbo dat de samenwerking zou behouden blijven na de overname door Getir, maar het stopt er nu toch mee. Jumbo zegt zich te focussen op groei via de eigen kanalen. Ton van Veen zegt aan Retailtrends dat de samenwerking met de flitsbezorger de nodige lessen hebben opgeleverd. “We werken nu aan minder complexiteit in het bedrijf en concentreren ons op het dagelijks verrassen van onze klanten.” Volgens Getir zorgde de samenwerking met Jumbo ervoor dat Gorillas zich in Nederland heeft kunnen vestigen. Anders dan Gorillas heeft Getir geïnvesteerd in een eigen distributiecentrum en is het aantal leveringen door Jumbo daardoor flink verminderd. Op die manier was er weinig reden om verder met elkaar samen te werken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?