Kazidomi
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Kazidomi
Kazidomi zet zijn expansie in Frankrijk verder. Het Belgische platform, dat gespecialiseerd is in bio- en welzijnsproducten, heeft zopas de Franse e-tailer Bébé au naturel overgenomen, die gespecialiseerd is in babyverzorgingsartikelen en ecologische producten voor jonge kinderen.
Na de overname van zijn Franse concurrent Smartfooding en Graine de bonne santé (gezonde voeding voor kinderen) vorig jaar, wil Kazidomi zijn positie in Frankrijk verder versterken. Zo heeft het nu de Franse pionier van online kinderverzorgingproducten, die werd opgericht in 2004, overgenomen. Dankzij deze overname kan het Belgische platform niet alleen zijn assortiment aan bioproducten, meer specifiek dat met babyvoeding en cosmetica uitbreiden, maar verdubbelt het ook in omvang. Bébé au naturel heeft namelijk een jaaromzet van ongeveer tien miljoen euro, wat evenveel is als wat Kazidomi momenteel genereert op de ongeveer vijftien markten waarop het platform al actief is.
"Bébé au naturel zal een onafhankelijk platform blijven van Kazidomi, hoewel er natuurlijk synergieën zullen worden gecreëerd tussen de twee entiteiten", legt Emna Everard, CEO van Kazidomi, uit. Bovendien zijn de producten van het merk Bébé au naturel al beschikbaar voor Kazidomi-abonnees. Voor de rest van het assortiment kunnen klanten terecht op de site van Bébé au naturel. "Het doel is ook om Bébé au naturel in België te ontwikkelen", klinkt het nog.
"Met de overname van Bébé au naturel hebben we onze recentste strategische doelstelling bereikt", vervolgt Emna Everard. "Maar dat betekent niet dat we in de toekomst niets meer gaan doen. Wij zullen de opportuniteiten die zich de komende maanden ongetwijfeld zullen aandienen, gezien de huidige moeilijke marktomstandigheden, blijven bekijken.” Binnenkort zal ze trouwens enkele andere grote Kazidomi-projecten onthullen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?