- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Amerikaanse voedingsgigant Kellogg's heeft besloten zich op te splitsen in drie onafhankelijke bedrijven die zich elk op een ander activiteit van de groep richten. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt. De drie nieuw opgerichte entiteiten zullen beursgenoteerd zijn.
Tegen eind 2023 wil Kellogg’s de splitsing voltooien, weliswaar mits de goedkeuring door de Amerikaanse toezichthouders. De drie nieuwe entiteiten zijn: Global Snacking Company, North America Ceral Company en Plant Company. De eerste en grootste (ongeveer 80% van de netto-omzet van de groep in 2021) zal verantwoordelijk zijn voor de internationale verkoop van snacks, granen en noedels, alsook van diepvriesontbijt in Noord-Amerika. De tweede entiteit zal gericht zijn op de verkoop van granen in de VS, Canada en de Caraïben. En de derde zal zich concerten op de verkoop van plantaardige producten. Volgens Steve Cahillane, CEO van Kellogg's en aankomend CEO van Global Snacking Company, heeft elk van de entiteiten "een aanzienlijk potentieel om onafhankelijk te opereren, en een sterkere focus zal hen in staat stellen om hun middelen beter te richten op hun specifieke strategische prioriteiten. Elk bedrijf zou op zijn beurt meer waarde moeten creëren voor alle belanghebbenden, en elk bedrijf is goed gepositioneerd om een nieuw tijdperk van innovatie en groei in te gaan." In het kielzog van de aankondiging maakte het aandeel van Kellogg's een sprong van ongeveer 8% vóór de opening van de beurs van New York.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?