- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Ferrero-merk in een nieuw kleedje dat beter past bij zijn doelgroep
Het surprise-ei van Ferrero is een echte bestseller in de rekken. Vandaag wordt het gegeerde snoepgoed in een nieuw kleedje gestoken om beter aan te sluiten bij de leefwereld van de kinderen van vandaag. De campagne die gevoerd wordt rond het ei, dat binnenkort in de winkel zal liggen, is gigantisch.
Je kan de beroemde Ferrero Kinder Surprise eigenlijk gerust het nieuwe ei van Columbus noemen. Het vormt nog maar eens een perfecte illustratie van het feit dat de eenvoudigste ideeën vaak de beste zijn. Neem een chocolade-ei voor kinderen, stop er een plastic capsule in waar een speelgoedje in zit en je product wordt veel meer dan een snoepje, maar een betoverend moment voor het kind dat het in ontvangst neemt, een verzamelobject en een ogenblik van familiaal geluk. Het ei is dan ook een commerciële topper zonder weerga gebleken. Sinds de eerste eieren in 1974 in de rekken verschenen gingen er over de hele wereld zo’n 30 miljard van over de toonbank. Samen met andere succesproducten als Nutella, Ferrero Rocher, Mon Chéri, Raffaello, Tic Tac en de andere Kinder-producten heeft het surprise- ei het Ferrero-familiebedrijf doen uitgroeien tot een regelrecht imperium. Door het leuke idee van Michele Ferrero is het ei niet langer een seizoensgebonden verhaal maar vindt het ook buiten de paastijd heel wat aftrek. Het is een magisch product, niet alleen voor de kinderen maar ook voor de handelaars. Het verkoopt namelijk altijd, waar je het ook plaatst: in de snoepafdeling, in de promozone voor de feesten of in een omgeving die impulsaankopen bevordert zoals de checkout of het grijze kanaal, waar het ei wel eens uit zijn doos van 3 wordt gehaald en individueel verkocht...
Lees verder in Gondola Magazine van juli.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?