Ambrosi
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ambrosi
Zuivelgigant Lactalis, de nieuwe Franse leider in de voedingsindustrie, heeft groen licht gekregen van de Europese autoriteiten voor de overname van de Italiaanse kaasspecialist Ambrosi, gespecialiseerd in Parmezaanse kaas en Grana Padano. Hoeveel het bedrijf neertelde voor de deal is onbekend.
Lactalis heeft de overname van de activa van Ambrosi afgerond, nadat het "alle noodzakelijke antitrustgoedkeuringen (van de Europese autoriteiten)" had gekregen. Dat maakte de Franse reus bekend. Lactalis, dat al eigenaar is van de merken Galbani en Parmalat, vergroot hiermee zijn aanwezigheid in Italië tot meer dan 5.000 werknemers en 31 fabrieken. Wereldwijd heeft de groep, die onlangs Danone inhaalde als grootste voedingsmiddelenbedrijf van Frankrijk, ongeveer 85.000 werknemers en 270 productievestigingen in ongeveer 50 landen, en verkoopt het zijn producten in 150 landen.
Door de overname kan Ambrosi, dat gespecialiseerd is in de productie van Grana Padano (BOB), Parmigiano Reggiano (BOB) en vele andere Italiaanse kazen, "zijn groei voortzetten door te profiteren van het wereldwijde distributienetwerk van Lactalis", aldus de Franse groep in een persbericht. De eigenaar van het bedrijf uit Brescia, Giuseppe Ambrosi, reageert tevreden: “ De overeenkomst die we hebben bereikt, zal ervoor zorgen dat Ambrosi-producten op de internationale markten de stimulans krijgen die we ze de afgelopen jaren wilden geven.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?