- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Supermarktketen Lidl start in Duitsland met de verkoop van groenten en fruit in zijn webshop. Vanaf december loopt hiervoor een test in Berlijn.
Lidl is al langer actief met een webshop in Duitsland, maar de discounter verkoopt daarop voornamelijk non-foodproducten als elektronica en textiel. Online voeding verkopen deed Lidl nog niet, maar daar komt binnenkort verandering in.
Lidl gaat vanaf december het aanbieden van verse groenten en fruit via haar webshop testen. Inwoners van Berlijn zullen als eerste kunnen profiteren van deze assortimentsuitbreiding, schrijft Manager Magazin. De boodschappen zullen niet aan huis geleverd worden, maar afgehaald moeten worden in de winkel.
Hoewel Lidl momenteel een omzet van amper 150 miljoen uit haar online verkoop haalt, en het aandeel van e-commerce in voeding nog altijd heel klein is, zet de keten er wel volop in.
Schwarz, de moedergroep van Lidl, zou al honderden miljoenen geïnvesteerd hebben in e-commerce en heeft al een duizendtal werknemers voor e-commerce in dienst. Lidl is zelfs bezig met data-analyse, zoals Amazon dat doet. Met deze initiatieven bereidt de discounter zich voor op de komst van Amazon Fresh naar Duitsland, waar al jarenlang geruchten over zijn.
In ons land opende Lidl in maart dit jaar een webshop. Daarop verkoopt het vooral non-foodartikelen, al kan je er sinds kort ook wijn op bestellen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?