Nationale Loterij
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nationale Loterij
Op 6 november is het zover: de eerste trekking van EuroDreams. Met dit nieuwe Europese trekkingsspel geeft de Nationale Loterij de winkelpunten nieuwe impulsen. Hoe speelt u in op de breed uitgesmeerde lancering van EuroDreams?
Lotto, Win for Life, EuroMillions…: telkens maakte de lancering van een nieuw groot trekkingsspel veel spelers en ook veel verkooppunten blij. De aandacht voor EuroDreams in de media creëert op korte termijn kansen om meer omzet te realiseren.
Waarover gaat het? De Nationale Loterij en zeven andere Europese loterijen bundelden de krachten en lanceren EuroDreams, een trekkingsspel waarbij je 30 jaar lang een maandelijkse rente van 20.000 euro kunt winnen. Omgerekend is dat 7,2 miljoen euro.
Het spelen zelf kreeg een spanningselement mee: spelers kiezen op hun spelformulier zes nummers tussen 1 en 40 en kiezen één DreamNumber, een nummer tussen 1 en 5. Een spelrooster kost 2,5 euro en er zijn twee trekkingen per week, op maandag en donderdag. De winstverdeling bestaat uit zes rangen. Winnaars in rang 1 winnen dus 20.000 euro, 30 jaar lang. Winnaars in rang 2 krijgen 2.000 euro per maand, vijf jaar lang. Opvallend: de winst is overdraagbaar naar erfgenamen! De winsten in rangen 3 tot 5 zijn variabel en de winst in rang 6 (twee juiste nummers zonder het juiste DreamNumber) bedraagt 2,5 euro, de prijs van één spelrooster. Moet het gezegd dat Jannie Haek, de topman van de Nationale Loterij, zeer trots is op dit nieuwe spel? “Onze teams hebben, in samenwerking met de andere deelnemende loterijen, meer dan drie jaar met hart en ziel aan dit project gewerkt”, zegt Jannie Haek.
Het nieuwe trekkingsspel vult het bestaande aanbod mooi aan en dat creëert kansen voor winkelpunten. Dat weet men bij de Nationale Loterij door het succes van Win for Life, een spel dat in veel andere landen niet bekend is. Het nieuwe spel is eenvoudig, de lanceringscampagne is dat niet! Dat wil zeggen: de Nationale Loterij trekt alle registers open om de verkoop van EuroDreams te ondersteunen. Een prominente aanwezigheid in nationale media (televisie, radio en gedrukte pers) wordt opengetrokken naar sociale media (Facebook, Instagram…) en natuurlijk ook de winkelpunten. De Nationale Loterij werkte een heel palet van winkelmaterialen uit: affiches, flyers, displays, een spelersscherm, pancartes, een totem… geen enkele bezoeker van uw winkel mag en zal ontsnappen aan communicatie over dit nieuwe spel.
Die brede campagne komt er niet zomaar. De Nationale Loterij gelooft dat dit nieuwe spel – met rente – nieuwe doelgroepen kan aantrekken. EuroDreams mikt duidelijk op jongere spelers. Jonge volwassenen staan open voor nieuwigheden, en het nieuwe spel kan bij winst hun dromen mee helpen realiseren. Denk maar aan de hoge rente bij aankoop van steeds duurdere woningen! Het spelconcept met rente is bovendien nieuw en krijgt exra traffic door de twee bijkomende trekkingen, naast Lotto en EuroMillions. De communicatie zal in eerste instantie gericht zijn op een jongere doelgroep (25-35 jaar) en de selectie van media sluit daarbij aan (sociale media, uitzendtijden,...).
En dus? Plaats het winkelmateriaal op goed zichtbare plaatsen en zorg ervoor dat ook passanten op straat promotie voor EuroDreams te zien krijgen. Ben je zelf actief op Facebook? Maak melding van dit nieuwe spel! Klanten in je winkel – ook als die (nog) geen producten van de Nationale Loterij kopen – kan je een flyer meegeven. Of spreek je klanten gewoon aan over EuroDreams… De droom start nu!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?