Foodbag
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Foodbag
De maaltijdboxen van Foodbag zijn voortaan af te halen bij 100 Collect&Go-punten van Colruyt Group. Daarmee krijgt de maaltijdboxleverancier een extra verkoopkanaal.
Sinds enkele jaren is de markt van maaltijdboxen aan het groeien. Smartmat, het bedrijf achter het merk Foodbag, speelt daarop in door de maaltijdboxen voortaan ook beschikbaar te maken via 100 Collect&Go-afhaalpunten. De samenwerking is uiteraard niet toevallig: Colruyt Group heeft sinds februari vorig jaar een participatie in het bedrijf. Collect&Go is de online boodschappendienst van Colruyt Group, waarmee klanten hun boodschappenlijst kunnen doorgeven, waarna ze die kunnen afhalen in een winkelpunt. Vanaf nu kunnen ze dus ook maaltijdboxen van Foodbag aan dat lijstje toevoegen.“Deze samenwerking met Collect&Go biedt ons niet alleen een extra kanaal om maaltijdboxen aan de klanten aan te bieden en in te spelen op de voorkeur van de klant. De gebundelde levering van onze maaltijdboxen op één en dezelfde plaats, is ook duurzamer”, vertelt Stéphane Ronse, CEO van Smartmat. Foodbag biedt wekelijks 35 gerechten aan, waarbij de nadruk ligt op gezondheid. Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe dienst krijgen nieuwe klanten tot 60 euro korting op hun eerste drie maaltijdboxen tussen 21 augustus en 31 oktober.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?