- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Russische importverbod op Westerse landbouwproducten raakt de Belgische land- en tuinbouwers hard. Makro wil de lokale producenten daarom een hart onder de riem stoppen en zet tal van acties ter promotie van Belgische producten op. Alle klanten krijgen bovendien een gratis peer.
De Belgische land- en tuinbouwers dreigen de dupe te worden van het handelsconflict met Rusland en het importverbod op Westerse landbouwproducten. Eén van de getroffen sectoren is de Belgische perenteelt, die vorig jaar 50% van de oogst exporteerde naar Rusland.
Makro is al jaren trouwe afnemer van lokale Belgische producten, met in deze periode van het jaar meer dan 50% lokale producten in de fruit- en groentenafdeling, en wil de Belgische land- en tuinbouwers een hart onder de riem steken.
'Doe de Belgische boer een plezier, koop producten van hier’De retailer wil de consument aanzetten om meer lokale producten te kopen, en zet tal van acties op touw. Er worden promoflyers voor Belgisch producten ontwikkeld (Onder de slogan ‘Doe de Belgische boer een plezier, koop producten van hier’), en ook op de winkelvloer zelf komt er extra promotie rond Belgische producten. De Belgische fruittelers en Makro trakteren bovendien elke Makro klant op een gratis peer.
Deze acties moeten helpen om de schade te beperken voor de Belgische boeren. Een goed initiatief, vindt Piet Vanthemsche (voorzitter Boerenbond): “De Vlaamse land- en tuinbouwers dragen de kosten van het handelsconflict met Rusland. (...) De consumenten kunnen ons echt helpen door de voorkeur te geven aan producten van bij ons. Acties zoals die van Makro helpen daarbij."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?