- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het biedingsproces voor de overname van Makro Cash & Carry Belgium, dat sinds september een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, zou normaal gezien gisteren aflopen. De termijn is nu verlengd tot 15 november.
Kandidaat-kopers van Makro Cash & Carry Belgium, het moederbedrijf van de merken Makro en Metro in België, hebben nog één week om zich te melden. Volgens curator Nick Peeters, geciteerd door Belga, hebben "verschillende partijen" al interesse getoond om minstens een deel van het bedrijf te kopen. Tot de gegadigden behoren het Nederlandse Sligro en Vincent Nolf, de huidige CEO van Makro en Metro. Het zijn vooral deze twee spelers die een oogje hebben op Metro.
Ter herinnering: Makro Cash & Carry Belgium kreeg in september vorig jaar bescherming tegen zijn schuldeisers van de Rechtbank van Koophandel te Antwerpen, slechts enkele maanden nadat het was overgenomen door Bronze Properties, wat niet naliet enkele vragen op te roepen. Feit blijft dat de curatoren vervolgens een verkoopprocedure zijn gestart voor de 11 Metro-winkels en 6 Makro-supermarkten, voor in totaal ongeveer 2.000 betrokken werknemers. Volgens de RTBF was het Nationaal Werknemerscentrum (CNE) dinsdag verheugd dat de werknemers van Makro en Metro door de rechter konden worden gehoord om hun eisen aan potentiële kopers voor te leggen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?