- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Zelfstandige modedetaillisten verwachten twee succesvolle koopweekends in aanloop naar Kerstmis en oudjaar. Dat besluit Mode Unie, de federatie voor de zelfstandige modedetailhandel, na een rondvraag bij haar leden.
"De afgelopen week was traditioneel iets rustiger, maar modedetaillisten zetten zich schrap voor de twee drukste eindejaarsweekends. Zo goed als alle modezaken zijn dit en volgend weekend dan ook zowel zaterdag als zondag open", aldus Isolde Delanghe, directeur Mode Unie. Heel wat pakjesjagers wachten traditioneel tot het allerlaatste moment om nog cadeaus te kopen voor familie en vrienden. Zowel in de grote steden als in de modewinkels buiten de centra wordt een grote toeloop verwacht. De focus bij kledingzaken ligt op feesttenues en -schoenen om zelf mooi voor de dag te komen tijdens de feesten.. “Voor het uitkiezen van eindejaarscadeaus zien we dat consumenten persoonlijke service en advies ten zeerste appreciëren. Daar profiteren vooral zelfstandige modezaken van, zij kunnen hier immers het best op inspelen. Ook het succes van de Winkelhier actie speelt hierbij zeker een rol. Consumenten worden zich steeds meer bewust van de voordelen van lokaal kopen, zowel voor zichzelf en de maatschappij", aldus Isolde Delanghe.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?