- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Schwarz Gruppe, het Duitse moederbedrijf van discounter Lidl, zag zijn omzet het afgelopen boekjaar met +10% stijgen tot 78 miljard euro. Dat schrijft het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung.
Tussen 1 maart 2013 en 28 februari 2014 boekte de Schwarz Gruppe een omzet van 78 miljard euro. Het grootste deel daarvan (54 miljard euro) is afkomstig van discountketen Lidl, die ondertussen 10.000 winkels heeft. Verder maken ook de 1.150 hypermarkten van Kaufland deel uit van de portefeuille van Schwarz. Winstcijfers geeft de groep zoals gewoonlijk niet vrij, maar er zou wel sprake zijn van een winststijging.
Met deze groeicijfers komen Schwarz en Lidl steeds dichter bij Tesco en Carrefour. Het bedrijf is zo hard op weg de grootste Europese retailer te worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?