Mondelez International
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Mondelez International
Mondelez International investeert meer dan 30 miljoen euro in haar koekjesfabriek in Herentals. De multinational, bekend van merken als Milka, TUC, Côte d’Or en LU, wil de productiecapaciteit verhogen met nieuwe installaties die vanaf 2024 operationeel moeten zijn.
Met de investering wil de groep nieuwe technologieën implementeren en de productiecapaciteit verhogen om aan haar groeiambities te voldoen. Daarnaast zegt het de “proceskennis, de veiligheid en de kwaliteit” te willen verhogen. “Dankzij dit engagement kunnen we inspelen op de groeiende marktvraag en het belang van de fabriek binnen de groep verstevigen”, stelt Bart De Geest, Herentals Plant Director Mondelēz International.
Bij de nieuwe installaties zal onder andere een nieuwe productielijn voor TUC-crackers horen, die een toekomstige groei van 40% zal kunnen ondersteunen. Daarnaast krijgt Prince een nieuwe productiehal, PiM’s een verbetering van het chocoladeproces en een nieuwe cakebakoven op elektrische energie om de koolstofuitstoot te verminderen en voor Bastogne wordt nieuwe verpakkingsapparatuur geïnstalleerd. Mondelez International zal ook de Herentalse IT-systemen vervangen om de productie-efficiëntie te verbeteren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?