- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Naturalia, de biologische supermarktketen van de Franse groep Monoprix, komt voor het eerst met 100% veganistisch winkels. Onder de naam Naturalia Vegan werden er meteen drie vestigingen geopend in Parijs.
De veganistische levensstijl (waarbij niet enkel vlees en vis, maar alle dierlijke producten geweerd worden) wint aan populariteit, en dat is ook de retailsector duidelijk niet ontgaan. Een tijdje geleden lanceerde bijvoorbeeld Coop Zwitserland een nieuwe winkelformule die zich voor 100% op vegan producten en consumenten richt. De belangstelling voor dat artikel op onze website, bewees ook dat de sector deze trend met nauwgezette ogen volgt.
Dat retailers meer doen dan de trend enkel in de gaten houden, bewijst nu ook Monoprix. De Franse retailgroep heeft onder haar bio-enseigne Naturalia haar eerste winkels geopend met uitsluitend veganistische producten in de rekken.
Monoprix heeft onder het ‘sub-enseigne’ Naturalia Vegan deze week in één klap drie winkels geopend in de regio rond Parijs: één in het 11de arrondissement, één in het 17de en de derde in Vincennes.
De winkels bieden een assortiment van 2.000 veganistisch producten aan, dat bestaat uit alles van droge voeding tot verse groente en fruit, producten in bulk, dranken en cosmetica.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?