- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
OrangeXpress Fast Concepts heeft in Carrefour City Monge een doe-het-zelf biertap geïnstalleerd. Een innovatie van LSA waarvan u hier de beelden kan ontdekken.
OrangeXpress Fast Concepts commercialiseerde eerder al een persmachine voor citrusvruchten en een zelfreinigde draaispit, maar lanceert zichzelf nu in de bierwereld. Zijn doe-het-zelf bier van het vat laat de consument toe een blikje bier voor zijn ogen te vullen, geserveerd op 3°C. Een concept dat zonder twijfel goed kan werken in buurtwinkels in bijvoorbeeld de buurt van een park. In Frankrijk wordt zo’n doe-het-zelfmachine vandaag getest in Carrefour City Monge in Parijs.
Heel simpel: de consument neemt een blikje bier en een deksel, zet de twee op de aangewezen plaats van de biertap, bedient de hendel en bedient zich. De automaat laat een keuze tussen twee bieren die bij een temperatuur van 3°C geserveerd worden. Bier moet normaal gezien aan 6°C geserveerd worden, maar op deze manier krijgt de consument enkele minuten de tijd om het bier op de ideale temperatuur te consumeren.
Onder de machine kan de handelaar twee vaten plaatsen, samen met een recipiënt dat het overtollige schuim opvangt. Het bovenste deel laat toe om het proces in de gaten te houden. Er is ook een etikettenhouder voorzien, waarmee de consument kan aangeven welk bier in welk blik zit. In Carrefour City Monge zijn die twee bieren de 5am van Brewdog en l’Estaminet Triple van Brasserie des Sources, beiden verkocht aan 2,99 euro. Interessant voor de handelaar: de machine is zelfreinigend. Het volstaat dus de vaten te verwisselen, de opvang van het schuim te renigen en de blikken en deksels aan te vullen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?